Spis treści
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1 – Podstawa działania
Ticket to LA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
- Obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty;
- ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej;
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
- Wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą
- nr księgi rejestrowej: 000000252484,
- organ rejestrowy: Wojewoda zachodniopomorski,
- data wpisu do rejestru 09.06.2022r.
- Regulaminu organizacyjnego.
§ 2 – Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego
- Podmiot leczniczy działa pod firmą Ticket to LA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Ticket to LA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana jest do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000955219.
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym Ticket to LA Aesthetic and Medical Clinic.
§ 3 – Regulamin
- Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa zasady działalności oraz udzielenia świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
- Regulamin określa w szczególności:
- cele i zadania Podmiotu leczniczego;
- strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
- rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
- organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
- prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
- organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
- wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
- prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
- zasady współpracy z lekarzami;
- sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§ 4 – Siedziba
Siedzibą Podmiotu leczniczego jest Stargard.
§ 5 – Miejsce udzielania świadczeń
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest lokal mieszczący się przy ul. Niepodległości 59/11, 73-110 Stargard.
- Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
§ 6 – Cel
Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych tj. leczniczych usług specjalistycznych służących zachowaniu, przywracaniu i poprawie stanu zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych w porozumieniu z pacjentem tj. działań wiążących się z ingerencją w tkanki ludzkie, wykonywanych przez lekarzy, służącym przywracaniu lub poprawie fizycznego, umysłowego i społecznego samopoczucia pacjenta, poprzez poprawę jego wyglądu.
§ 7 – Zadania
Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych poszczególnych komórek organizacyjnych zakładu leczniczego jak i udzielanie indywidualnych porad i konsultacji.
§ 8 – Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w formie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w następującym zakresie:
- Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne w dziedzinach:
- chirurgia ogólna;
- chirurgia plastyczna;
- okulistyka;
- medycyna estetyczna
- diagnostyka obrazowa (USG),
- dermatologia.
- Profilaktyka i zdrowie:
- gabinet diagnostyczno- zabiegowy.
- Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne w dziedzinach:
II. STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO, ORGANIZACJA ORAZ ZADANIA JEDNOSTKI I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH ZAKŁADU LECZNICZEGO
§ 9 – Struktura organizacyjna
- Strukturę organizacyjną podmiotu leczniczego Ticket to LA sp. z o.o. stanowią:
- zakład leczniczy, o którym mowa w § 10;
- jednostka organizacyjna, o której mowa w § 11;
- komórki organizacyjne, o których mowa w § 12.
- Schemat struktury organizacyjnej Podmiotu leczniczego określa załącznik nr 1 do Regulaminu.
§ 10 – Zakład leczniczy
Zakładem leczniczym Podmiotu leczniczego Ticket to LA sp. z o.o. jest Ticket to LA Aesthetic and Medical Clinic mieszczący się w Stargardzie przy ul. Niepodległości 59/11, 73-110 Stargard.
§ 11 – Jednostka organizacyjna i jej zadania
- Jednostką organizacyjną Podmiotu leczniczego jest Ticket to LA Aesthetic and Medical Clinic mieszczący się w Stargardzie przy ul. Niepodległości 59/11, 73-110 Stargard.
- Do zadań jednostki organizacyjnej Ticket to LA Aesthetic and Medical Clinic, o której mowa w ust. 1, należą w szczególności:
- realizacja świadczeń zdrowotnych i innych zadań przydzielonych w oparciu o postanowienia Regulaminu, ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej lub inne obowiązujące przepisy prawa oraz uchwały osób zarządzających Podmiotem;
- inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań;
- opracowywanie planu finansowego i inwestycyjnego na dany rok, realizacja zadań z nich wynikających;
- podejmowanie działań mających na celu pozyskiwania ponadplanowych środków finansowych na zadania realizowane przez jednostkę organizacyjną;
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji;
- realizowanie innych zadań, przypisanych podmiotom leczniczymi i określonych przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
§ 12 – Komórki organizacyjne i zakresy ich działania
- W strukturze organizacyjnej wyodrębnia się następujące komórki organizacyjne:
- Poradnia dermatologiczna,
- Pracownia USG,
- Gabinet diagnostyczno- zabiegowy,
- Poradnia chirurgii ogólnej,
- Poradnia chirurgii plastycznej,
- Poradnia okulistyczna.
- Komórki organizacyjne udzielają świadczeń zdrowotnych służących profilaktyce, zachowaniu, przywracaniu i poprawie stanu zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych w porozumieniu z pacjentem tj. działań wiążących się z ingerencją w tkanki ludzkie, wykonywanych przez lekarzy, służącym przywracaniu lub poprawie fizycznego, umysłowego i społecznego samopoczucia pacjenta, poprzez poprawę jego wyglądu.
§ 13 – Zakres czynności pracowników i współpracowników
- Szczegółowy zakres czynności pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o pracę oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
- Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu leczniczego określa umowa cywilnoprawna sporządzona w związku z powierzeniem określonych czynności w Podmiocie leczniczym.
§ 14 – Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu
- Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz Hubert Bogacki będący Prezesem zarządu Ticket to LA sp. z o.o.
- Komórki organizacyjne oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- Za prawidłowe współdziałanie odpowiedzialny jest Hubert Bogacki bądź inne osoby przez niego wyznaczone.
III. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH ORAZ ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT
§ 15 – Organizacja świadczeń zdrowotnych
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
- prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
- wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
- zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego,
- zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
- Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informacje dotyczące pacjenta uzyskane w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 16 – Godziny otwarcia
- Podmiot leczniczy jest czynny od poniedziałku do soboty w godzinach od 12.00 do 21:00.
- Informacje o godzinach otwarcia są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów oraz na stronie internetowej www.tickettola.pl
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w terminie i czasie wcześniej ustalonym.
§ 17 – Rejestracja
- Pacjent zgłaszając się do Podmiotu leczniczego w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:
- dokument potwierdzający tożsamość.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
- w siedzibie Podmiotu leczniczego;
- telefonicznie;
- internetowo przez serwisy i aplikacje.
- Aby móc korzystać z usługi świadczonej przez Podmiot, polegającą na udostępnieniu Pacjentowi możliwości umawiania i rezerwacji terminu wizyty drogą elektroniczną, należy zapoznać się dokładnie z treścią Regulaminu oraz zaakceptować jego warunki. Brak akceptacji warunków Regulaminu uniemożliwia korzystanie z ww. usługi.
- Rezerwacja terminu wizyty odbywa się za pośrednictwem formularza rejestracyjnego i harmonogramu zamieszczonego na stronie internetowej w zakładce „Umów wizytę”.
- Pacjent rezerwujący wizytę zobowiązany jest w szczególności uzupełnić formularz o wymagane dane: imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail, podanie pozostałych danych w pozostałych polach formularza nie jest obowiązkowe.
- Podanie danych przez Pacjenta jest równoznaczne ze złożeniem jego oświadczenia o zgodności z prawdą wszelkich danych udostępnionych Podmiotowi oraz posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych lub w przypadku jej ograniczenia posiadaniu niezbędnej zgody opiekuna prawnego.
- Pacjent ma prawo zgłaszać reklamacje związane z usługą za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Podmiotu wskazany w niniejszym Regulaminie.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni roboczych licząc od daty otrzymania reklamacji.
- Dostęp do Strony internetowej i formularza rejestracji wizyty możliwy jest na urządzeniu komputerowym lub mobilnym przy spełnieniu następujących warunków:
- korzystania z jednej z następujących przeglądarek: Internet Explorer, Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari,
- korzystanie z jednego z systemów operacyjnych: Windows, macOS, Linux/Ubuntu,
- minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor Pentium 4 lub nowszy wspierający SSE2 (wszystkie współczesne procesory),
- 512 MB pamięci RAM dla systemów 32-bitowych oraz 2 GB pamięci RAM dla systemów 64-bitowych,
- minimum 200 MB wolnego miejsca na dysku do przechowywania danych tymczasowych i ciasteczek,
- stałe połączenie do sieci Internet.
- Do dokonania rezerwacji za pośrednictwem formularza konieczne jest posiadanie przez Pacjenta konta poczty elektronicznej oraz numeru telefonu komórkowego.
§ 18 – Płatności za świadczenia zdrowotne
- Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczym są dla pacjenta odpłatne.
- Świadczenia zdrowotne udzielane w Podmiocie leczniczym nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
§ 19 – Wysokość opłat za świadczenia
Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem udostępnionym Podmiocie leczniczym oraz na stronie internetowej www.ticketola.pl
§ 20 – Zasady udzielania świadczeń odpłatnych
- Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
- w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
- w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
- zgodnie z kryteriami medycznymi.
§ 21 – Sposoby płatności
- Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę podczas rejestracji w recepcji przed umówioną wizytą.
- Dostępnymi w Podmiocie leczniczym formami płatności są:
- gotówka;
- karta płatnicza;
- BLIK;
- przedpłaty na konto bankowe;
- karta podarunkowa,
- voucher.
IV. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
§ 22 – Współpraca z innymi podmiotami
- W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot leczniczy współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta oraz niniejszego regulaminu.
§ 23 – Inne usługi
Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
V. PROWADZENIE DOKUMENTACJI W ZAKŁADZIE LECZNICZYM ORAZ WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
§ 24 – Sporządzanie, treść i przechowywanie, rodzaje dokumentacji medycznej
- Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Podmiotu.
- Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej lub elektronicznej.
- Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- W przypadku konieczności dokonania modyfikacji wpisu elektronicznego z zakończonej wizyty, konieczne jest utworzenie nowego wpisu, bez modyfikacji wpisu podstawowego. Każda zmiana wpisu musi zawierać wskazanie przyczyny modyfikacji.
- Wszelkie dokumenty, które wymagają pisemnego podpisu pacjenta (np. zgoda na zabieg, upoważnienie do udzielania informacji o stanie zdrowia) są odbierane od pacjentów bez pośrednio przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego.
- We wpisie z każdej wizyty muszą się znaleźć następujące informacje:
- cel wizyty i ocena stanu ogólnego pacjenta,
- dane z badania podmiotowego,
- dane z badania przedmiotowego,
- zalecenia, ustalony z pacjentem sposób i zakres udzielania świadczenia zdrowotnego,
- opis przebiegu i skutków badania, wykonanego zabiegu, operacji,
- informacje o lekach, wraz z dawkowaniem, lub wyrobach medycznych przepisanych pacjentowi na receptach lub zleceniach na zaopatrzenie w wyroby medyczne, jeżeli zostały przepisane;
- ustalenie terminu badania, wizyty kontrolnej,
- inne informacji, które lekarz uznaje za istotne dla oceny przebiegu wizyty.
- Wpisy w dokumentacji medycznej, zawierające tzw. literówki, uznaje się za wykonane bez wymaganej staranności.
- Podmiot przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach:
- siedziby;
- archiwum zewnętrznego, zgodnie z zawartą umową.
- Dokumentacja administracyjna i pracownicza przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby. Dokumenty archiwalne, rachunkowe oraz dokumentację kadrową przechowuje zewnętrzne biuro rachunkowe.
- Zadaniem Podmiotu leczniczego jest prowadzenie dokumentacji medycznej związanej z udzielaniem pacjentom świadczeń zdrowotnych. Dokumentacja medyczna składa się z:
- dokumentacji indywidualnej wewnętrznej;
- dokumentacji indywidualnej zewnętrznej;
- wewnętrznej dokumentacji zbiorczej.
- Dokumentację indywidualną wewnętrzną stanowi historia zdrowia i choroby pacjenta.
- Dokumentację indywidualną zewnętrzną stanowią:
- skierowania na badania diagnostyczne lub konsultacje;
- zaświadczenia;
- orzeczenia;
- opinie lekarskie;
- zwolnienia lekarskie.
- Wewnętrzną dokumentację zbiorczą stanowią w szczególności:
- rejestr przyjętych pacjentów – w formie elektronicznej;
- rejestr zabiegów wykonywanych w gabinecie zabiegowym – w formie elektronicznej i papierowej;
- rejestr nieprawidłowych wyników badań – w formie papierowej;
- rejestr zdarzeń medycznych niepożądanych – w formie papierowej;
- Podmiot leczniczy prowadzi archiwum dokumentacji medycznej pacjentów.
- Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Podmiot leczniczy udzielił świadczenia zdrowotnego, stanowi jego własność.
- Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu zakończono udzielać świadczenie zdrowotne przekazywana jest do archiwum.
§ 25 – Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w Podmiocie leczniczym;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
- poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek uprawnionego.
- Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
- Udostępnianie pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie przez niego upoważnionej dokumentacji medycznej zbiorczej następuje w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, poprzez wskazanie jedynie tych informacji, które dotyczą pacjenta objętego indywidualnym wnioskiem.
- W przypadku wydania na żądanie uprawnionych organów i instytucji oryginałów dokumentacji medycznej w Podmiocie leczniczym należy pozostawić kopię lub pełny odpis wydanej dokumentacji.
§ 26 – Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie opisanej w par.25 ust.2 Podmiot pobiera opłatę. Wysokość opłaty określa cennik stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Opłaty, o której mowa w ust. 1, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w par. 25 ust.2 lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
§ 27 – Przekazywanie informacji i danych osobowych
- akres danych umieszczanych w indywidualnej i zbiorczej wewnętrznej dokumentacji medycznej prowadzonej przez Podmiot leczniczy określają odrębne przepisy.
- Ruch pacjentów może być rejestrowany za pomocą systemu ewidencji elektronicznej.
- Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
VI. PROWADZENIE DOKUMENTACJI W ZAKŁADZIE LECZNICZYM ORAZ WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
§ 28 – Prawa pacjenta
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie leczniczym poprzez:
- okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta;
- umieszczenie spisu praw pacjenta w miejscu ogólnodostępnym.
§ 29 – Prawo do informacji
- Pacjent, w tym małoletni po ukończeniu 16 roku życia, ma prawo do uzyskania od lekarza informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych i możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu.
- Udzielanie informacji innym osobom może mieć miejsce wyłącznie za zgodą pacjenta.
§ 30 – Zgoda pacjenta
- Przeprowadzanie badania lub udzielenie świadczenia zdrowotnego może być wykonane wyłącznie po wyrażeniu zgody przez pacjenta na zasadach określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Zgoda pacjenta na świadczenia zdrowotne udzielana jest na formularzach zgody.
§ 31 – Obowiązki w zakresie informowania
- Obowiązkiem lekarza jest udzielić pacjentowi wszelkich informacji niezbędnych do świadomego wyrażenia zgody na poszczególne świadczenia zdrowotne.
- Podmiot leczniczy informuje pacjenta, że warunkami ustalenia rzeczywistego stanu zdrowia pacjenta są:
- udzielanie prawdziwej i możliwie pełnej informacji o swoim stanie zdrowia, dolegliwościach, objawach i okolicznościach ich powstania bądź odczuwania;
- okazywanie na wezwanie lekarza wyników badań lub dokumentacji medycznej z innych podmiotów leczniczych;
- wykonywanie zalecanych badań diagnostycznych.
- Lekarz zobowiązany jest do poinformowania pacjenta o braku możliwości określenia stanu zdrowia lub jego kontroli w przypadku niewykonania zleconych badań, poinformowania pacjenta o niebezpieczeństwach związanych z nieprzestrzeganiem zaleceń oraz omówić ryzyka rozwoju choroby i jej powikłań, poinformowania pacjenta o niebezpieczeństwie nawrotu choroby lub jej powikłań związanych z przedwczesnym kończeniem zaleconej terapii lub jej samodzielnym modyfikowaniem, poinformowania pacjenta o konieczności informowania innych lekarzy o przyjmowanych lekach.
- W przypadku, w którym pacjent odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom zdrowotnym, lekarz obowiązany jest poinformować pacjenta o negatywnych następstwach, które mogą wyniknąć z niewykonania świadczenia. Jeżeli pacjent nadal odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom leczniczym zleconym przez lekarza, lekarz ma prawo zwrócenia się do pacjenta o złożenie stosownego oświadczenia na piśmie.
§ 32 – Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim
- Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego.
- Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej lub ustnej.
- Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.
§ 33 – Dokumentowanie zgody
Wszystkie okoliczności związane z udzieleniem zgody przez pacjenta lub jej odmową podlegają wpisowi do historii zdrowia i choroby pacjenta.
§ 34 – Obowiązki pacjenta
- Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego;
- przestrzeganie zasad higieny osobistej;
- stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym;
- posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- szanowanie mienia Podmiotu leczniczego.
- Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
§ 35 – Zakazy
- Zakazuje się na terenie Podmiotu leczniczego prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody Podmiotu leczniczego.
- Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie siedziby.
- Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu leczniczego.
§ 36 – Wizyta
- Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu leczniczego na minimum 10 minut przed planowaną godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
- W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, lekarz ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
- W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest obowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec pacjenta, który 3-krotnie nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
- W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, lekarz ma prawo odmówić realizacji usługi.
- Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent obowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.
§ 37 – Reklamacje
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym ma prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji/telefonicznie lub na adres mailowy recepcja@ttla.pl
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
- W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji.
- W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
VII. ZASADY WSPÓŁPRACY Z LEKARZAMI
§ 38 – Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne
Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
- punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
- informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-tygodniowym wyprzedzeniem;
- prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu leczniczego;
- weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
- informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
- stosowanie się do zasad bezpieczeństwa systemu IT Mia Podmiotu leczniczego (logowanie, wylogowywani się) po zakończeniu wizyty oraz nieprzekazywanie danych logowania osobom trzecim);
- weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
- informowanie pacjentów o opłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
- noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
- zwrot klucza do gabinetu lekarskiego oraz dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy;
- uczestniczenie w szkoleniach podnoszących kwalifikacje.
VIII. SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKĄ I KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI ZAKŁADU LECZNICZEGO
§ 39 – Kierowanie podmiotem leczniczym
- Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do Huberta Bogackiego, Prezesa zarządu Ticket to La sp. z o.o.
- Kierujący podmiotem może powierzyć określone czynności z zakresu zarządzania podmiotem pracownikowi lub współpracownikowi.
- Do kompetencji osób zrządzających Podmiotem leczniczym należy:
- reprezentowanie Podmiotu na zewnątrz;
- prowadzenie bieżących spraw Podmiotu związanych z administrowaniem i organizacją jego pracy;
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Podmiotu leczniczego – zgodnie z jego celem;
- koordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek i pracowników i współpracowników w celu osiągnięcia przez firmę jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników;
- kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku firmy wśród pracowników i współpracowników oraz na rynku;
- podejmowanie decyzji w sprawach współpracy gospodarczej z innymi podmiotami;
- podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem stosunku pracy;
- kierowanie pracą podległego personelu;
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu.
IX. INFORMACJA DLA KONSUMENTA
- Pacjent/Klient jako konsument, mogą bez podania przyczyny odstąpić od zawartej umowy o świadczenie usług, o których mowa w par.1 ust. 2 i 3 (dalej: Umowa) w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych. Po upływie tego terminu prawo do odstąpienia od umowy w tym trybie wygasa.
- W celu wykonania prawa odstąpienia od umowy pacjent/klient musi poinformować Podmiot o decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednostronnego oświadczenia.
- Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone z wykorzystaniem wzoru formularza odstąpienia od Umowy stanowiącego załącznik nr 3 do Umowy. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy rozpoczyna się z dniem zawarcia Umowy.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy wystarczy wysłanie przez pacjenta/klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez upływem terminu do odstąpienia od umowy:
- pisemnie na adres Podmiotu: adres ul. Niepodległości 59/11, 73-110 Stargard
- za pomocą poczty elektronicznej na adres recepcja@ttla.pl
- W przypadku odstąpienia od Umowy, pacjent/klient niezwłocznie prześle Podmiotowi na trwałym nośniku (np. na wskazany przez podmiot adres poczty elektronicznej) potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą. Podmiot, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, dokona zwrotu wynagrodzenia lub zaliczki lub zadatku uiszczonego przez pacjenta/klienta zgodnie z Umową, przy użyciu takiego samego sposobu płatności w jaki zostało uiszczone, chyba że pacjent/klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu płatności.
- Pacjent/klient traci prawo do odstąpienia od Umowy, jeżeli:
- wyraził zgodę na wykonanie świadczenia wynikającego z Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- świadczenie wynikające z Umowy zostało wykonane w całości.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 40 – Zagadnienia dodatkowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem leczniczym.
- Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy i współpracownicy Podmiotu leczniczego.
- Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników współpracowników i pacjentów.
Załącznik nr 1 – Struktura organizacyjna Podmiotu leczniczego
Załącznik nr 2 – Wysokość opłaty za kopię dokumentacji medycznej
Opłata za wydanie dokumentacji medycznej, w przypadku żądania przez pacjenta lub opiekuna prawnego dokumentacji medycznej po raz drugi w tym samym zakresie wynosi:
- 0,44 zł – za kopię lub wydruk z systemu informatycznego (opłata za jedną stronę)
- 2,49 zł – za informatyczny nośnik danych,
- 12,47 zł – za wyciąg lub odpis dokumentacji (jedna strona).
W przypadku wysłania dokumentacji medycznej pocztą tradycyjną opłata wynosi:
- 18 zł przesyłka krajowa
- 30 zł zagraniczna
Załącznik nr 3 – Wzór formularza odstąpienia od umowy
Imię i nazwisko: ……………………….
Adres: ………………………………………
Adres e-mail: ……………………………
Do:
……………………………………………..
adres e-mail: ……………………….
Niniejszym informuję, iż odstępuję od Umowy …………………………………….. zawartej w dniu …………..
Podpis ……………………………………………..
Data …………………………………………………